zaterdag 31 oktober 2009

Eerste puppyles

Vandaag mocht ik alleen met mijn vrouwtje mee in de auto, ze stond plots op deze middag moest nog vlug haar kleren aandoen want ze had bijna de hele ochtend geslapen en was verrast dat het al kwart voor 13,00 was, dus vlug moest ik mee , en weg waren we.
We kwamen toe waar er andere kleine hondjes waren, ik was eerst niet zo op mijn gemak, het leek zo vreemd, wat deden die hier en wat moest ik hier doen? Ik werd door mijn vrouwtje op het gemak rondgeleid op het plein, na een tijdje ging het beter met me en leerde ik te gaan liggen tussen de andere puppy"s, die andere dingen deden dan ik, ook moest ik mooi naast het vrouwtje lopen langs oranje kegeltjes, soms ook ertusssen. Wat moest ik hier goed mijn aandacht erbij houden, maar ik kreeg vele lieve klankjes , dus deed ik nog meer mijn best. En dan de twee samen, liggen en volgen. Na een tijdje was ik er goed mee weg. Jammer dat we even moesten halt houden . In de auto kwam mijn baasje even op haar positieven, ik deed intussen ook even mijn ogen toe. Daarna gingen we terug en oefenden nog even verder daarop. Het ging prima. Ik bleef zelfs liggen toen ze met een tennisbal naast me kwamen spelen. Ik mocht dan ook even door een tunnel lopen, eerst vond ik het griezelig maar na een tijdje had ik door dat mijn baasje aan de andere kant was en dan kon ik niet vlug genoeg bij haar zijn.
Ze probeerde mij ook even van een grote schuine plank te lanten lopen, ammai wat was dat hoog, ik ging ervan op mijn buik liggen ,zo bang was ik (aan niemand verder vertellen hé) Na een tijdje had ik door hoe ik eraf kon, gelukkig moest ik dat niet opnieuw doen.
Je kunt je wel voorstellen dat ik moe was, na thuis het nodige buiten gedaan te hebben en nog een goeie borstelbeurt kon ik naar dromenland . En voor de rest rustig aan gedaan, wat lekkere botjes van Caithlynn afgepakt en aan geknabbeld, maar met twee tandjes uit lukt dat niet te best. Vanavond heb ik zelfs geen grote honger, slapen is nu veel belangrijker. Morgen ga ik er wel weer tegen aan, dan ga ik terug kijken waar ik allemaal kan op knabbelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten