zondag 18 oktober 2009

sociaal weekendje




Ammai, wat ik nu allemaal zie, met die auto vallen er blijkbaar leuke dingen te doen, als mijn baasje haar tukje gedaan heeft en ik ook neemt ze me steevast mee met dat bauw rondkend geval, ik twijfel om mee te gaan maar ze is zo lief , ik kan haar toch niet alleen laten vertrekken zeker? Ze help me een handje en dan zijn we weg, vrijdag naar een dierenwinkel, zoveel vreemde beestjes, met de gekste namen, het was er een gekwetter van je welste van kleine pluimerige dingen, konijnen, eekhoors, dat moest ik toch bezien hoor, mmm alles bleef mooi in die kooien, en ik er buiten bleef heel stil, geen blafje . goed van me hé.
In die winkel vond mijn vrouwtje het boek dat ze al een tijdje wou kopen, puppyfluisteraar van Klaas Wijnberg en ze leest het hoor, gelukkig voor mij. Ze begrijpt mijn kunstjes veel beter en wlijft er zo kalm onder. Meneer kreeg zelfs onder zijn voeten omdat hij zijn schoenen op de grond liet staat waar ik voorzichtig eens wou in bijten, LOL vrouwtje begrijpt dat ik hiervoor nog te klein ben en alles wil onderzoeken, dus als MR geen kapotte schoenen wil moet hij ze hoger plaatsen. Ik krijg wel lekkere knabbeltjes om mijn tandjes op bot te vieren want ik heb er al 1'tje uit. Het is af en toe eens zoeken want mij maatje verstopt ze soms in haar mand.
Vandaag was het echt uitkijken ,ik heb van die hele grote beesten gezien, er zaten hier en daar zelfs mensen op. Ze heten dat paarden geloof ik, eens ik doorhad dat die bleven waar ze zaten zag ik ook andere hondjes, die kleinste begon vrolijk met me te spelen en dat mocht ook van mijn baasje, ze maaktte mijn leiband los zodat ik eens heerlijk samen kon rennen met Laura, de jack russel. Ik keek wel goed uit en ging regelmatig naar mijn baasje , ik verlies haar niet uit het oog. Nadat mijn vrouwtje weer geslapen had, amai die kent er wat van hoor ; en het bezoek weg was gingen we weer op stap, een lange rit. Waar gaan we nu naartoe?
Ik kijk uit de koffer en durf er niet uitspringen, mijn maatje is blij en doet een beetje gek, wat ruikt het hier raar, ik twijfel maar mijn maatje is blij dat zal dan wel weer goed zijn zeker?
Ik spring eruit; en land op zacht zand, zoveel zand heb ik nog nooit gezien, en daar in de verte zoveel water die lawaai maakt. Iedereen is blij en ik mag terug los, samen lopen we naar die plas, er ligt van alles dat geurt op de grond,kan ik dat opeten, bah neen smaakt vies. Niet mijn ding. Ik ontmoet andere hondjes en vind ze leuk caithlynn houd het wel allemaal goed in de gaten of er geen stoute tss zitten maar ze vinden mij allemaal zo lief en ik geef vele likjes dat stemt ze prima. Mijn baaje kan nog niet zo ver stappen maar ik heb al veel over en terug naar haar gelopen dat maakt me ook moe en ik kan toch nog geen uren rondwandelen we gaan naar boven een huis binnen waar het gezellig warm is, ik leg me neer aan de voeten van baasje. ik krijg een knabbelstokje, mijn maatje ook. Zij eet dat nogal vlug op en voor de eerste keer pakt ze dan de mijne niet af, dat verdiend een extra brokje vond mijn baasje en ik kon er wel van genieten. Terug in de auto had het vrouwtje nog water, lekkerder dan dat zout we deelden het bakje want er was meer dan genoeg. Heel tevreden sliep ik in de auto die me terug naar mijn mandje brengt. Het was echt genieten en hopelijk gaan we dat nog veel doen; Nu nog mijn papje en dan ga ik naar dromenland, tot morgen vrienden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten