donderdag 15 oktober 2009

Hoe Reno Bowie werd

We weten eingenlijk niet zoveel over Bowie, vrijdag werden er drie pups opgemerkt langs de weg in Boezinge, Twee reutjes en 1 teefje liepen er gewoon los, vermoed werd dat ze losgelaten werden. Dat vind ik zo wreed, pupjes kunnen totaal niet voor zichzelf zorgen en ze worden zo aan hun lot overgelaten. Ik kijk regelmatig eens bij pets om te zien of er cavalierjtes een nieuwe thuis zoeken , dat geef ik dan door aan het cavalierforum waar ik al zoveel vriendschap mocht ervaren. Op die manier worden ze soms heel vlug geplaatst.
In eerste instantie dacht ik volgend jaar een koningspoedel te nemen als hulphond, had al een fokker op het oog ; daar al eens ter plaatse gaan kennismaken. Kortom dat was de planning. Maar toen zag ik Reno en zijn broer en zusjes verhaal. Ze waren een kruising tss border collie en een golden retriever. Dat zou ook een goeie match kunnen zijn voor hulphond dacht ik, ik liet het idee wat bezinken. Zondag keek ik terug naar hun fototjes, sprak er eens over met Nico. ALs ik ze liet testen door Doggytalk kon ik misschien een beter idee hebben of ze geschikt konden zijn.
Dus dinsdag wij naar het asiel in Ieper. Toen nog Reno was de beste match, ook naar caithlynn toe was hij heel onderdanig. Nadat de dokter nog kwam voor de inentingen en chip mocht hij mee naar huis. Nog een knuffel gezocht om er zijn broertje en zusje mee in te wrijven voor de eerste nacht en we gingen huiswaarst. de eerste dag staat hier al gepent, daar kun je lezen hoe hij het stelde. Zijn zusje is naar wervik en het andere broertje had nog geïntreseerden. Hopelijk heeft hij ook al een nieuwe thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten