vrijdag 26 oktober 2012

Variatie op het thema : buikje Megana

Intussen nog eens de naam opgezocht van Bowie zijn eten, het is  Henne  pet voeding,
Maak ik vandaag een schema van de hoeveelheid dat ze de komende weken zal nodig hebben en bereken ik Bowie zijn deel nog eens opnieuw, hij is met wat meer veel mooier op gewicht !
Ga ik naar de site van Henne om te kijken of ik nergens anders aan die puppyvoeding kon komen . Blijkt dat ze dus wel die soort in de maxi zoo hadden, het noemt gewoon geen puppy voeding maar optimal,
Ze hebben vier soorten, Paarse zak: optimal voor puppy's en zoogende teefjes
                                       Groene zak: Basic, voor volwassen honden
                                        Rode zak :  Energiek , voor werkende honden
                                        Gele zak, voor  oude honden en honden die moeten vermageren.

Heb alles afgedrukt,en terug geweest naar de winkel, ze mochten hun solid gold terug hebben. van solid gold moest ik 315 gr om een dag geven, van Henne moet ik er maar 160 gr geven, de ene brok is gewoon veel lichter gemaakt dan de andere , waar zit het verschil dan??

Henne voedig is gemaakt met zalm , Solid gold, van lam, beetje vis en aardappelen
Zalm heeft een hogere eiwitten waarde dan lam en aardappelen dus moeten ze daar meer van eten om dezelfde proteinen binnen te krijgen. maar meer aan hoeveelheid erin komt er ook meer aan hoeveelheid eruit aan de andere kant om het mooi te zeggen .

Henne moet je koel en droog bewaren,want het bevat geen  conserveer middelen. Bowie is allergisch aan conserveermiddelen , dat is ook de reden dat ik deze voeding leerde kennen .

En qua prijs ??? henne kost 1 euro meer dan Solid Gold, maar je bespaard heel veel vuilniszakken, dus komt uiteindelijk Henne goedkoper uit en je hond is gezonder gevoed.

Ik hoop dat ze in de winkel de mensen nu de juiste info gaan geven, ze kunnen in ieder geval niet meer zeggen, we wisten dat niet!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten