donderdag 27 september 2012

Duchesse Dagny, Mega......


Eindelijk zijn de knopen doorgehakt, en ze zijn nog heel anders uitgedraaid dan we eerst in gedachten hadden, Will de fokster ging zelf een pup houden en dat werd paars, nu dat had ik al voelen aankomen, ik had dus dan de keuze nog uit oranje ,geel en turqoise. Voor mij vond ik het heel moeilijk kiezen, voor ons viel oranje af omdat ze van de overige drie wel drukker is en heel ondernemend, een echte deugeniet. Voor mij waarschijnlijk wat te druk want mijn tempo ligt heel wat lager dus ik heb een pup nodig die het woordje geduld en rust kent.
Duchesse Dagny et moi
Dan heb ik eigenlijk voortgegaan op wat Wil over de pups wist te vertellen, en dat dan even laten bezinken, geel en turqoise lagen heel dicht tegen elkaar van temperament ,beide heel goeie keuze voor ons gezin, dan vroeg ik aan Wil wie zij in ons gezin zag passen, en dan zei ze Turqoise, ze is een heel lief meisje die houdt van bij je te zijn, heel rustig en iets verlegen van karakter, Geel is minder verlegen en zal haar ook niet laten doen tegen de grote waar Turqoise het liever voor bekeken houdt en op haar rugje gaat gaan liggen,
Ik vroeg nog aan Wil om te kijken of Turqoise dan wel graag aporteert want dat is iets wat we toch wel nodig hebben,
en dan begon de rollende molen in mijn hoofd rond te draaien, probeerde ik me goed te herinneren, of wat me bijgebleven was van ons bezoek en eigenlijk hebben we Turqoise niet zoveel gezien,ze viel helemaal niet op in de groep, ze is wel bij mij geweest toen ik haar de ruimte gaf tussen dan anderen en dan zat ze op mijn arm en gaf me direct een likje op mijn arm, heel lief, niet opdringerig, en dat was me ook van haar bijgebleven.
Geel was eerst wat meer onder de indruk maar ontdooide dan ook redelijk snel,
Nog eens de foto's, de filmpjes bekeken en opeens was het voor me duidelijk, toen we Bowie gingen gaan kiezen was hij ook degene die niet opviel bij zijn broer en zus, maar hij was ook degene toen hij de kans kreeg die bij me bleef en heel lief de bal ging halen en naar me terug keerde, terwijl zijn zus en broer er triomfantelijk mee rond liepen, en dan was voor mij de knoop doorghakt, en ik heb gekozen voor het Turqoise pupje; Haar stamboomnaam mogen jullie al weten, dus hierbij stel ik aan jullie voor :
Ons heel lief meisje; Duchesse Dagny ( betekent Nieuwe Dag)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten