dinsdag 24 november 2009

wie ben ik ?


Mijn vrouwtje is op zoek, wat ze in het dierenasiel dachten wie mijn ouders waren, kruising border collie- glodenretriever is niet meer van tel. Toch zeker geen golden retriever. Ik ben nu 5 maand en heb al een schofthoogte van 47 cm, caithlynn mijn vriendinnetje is er 50 nog een klein beetje en ik ben groter dan haar. Joepie!! Ik heb een heel smal lijfje en een diepe borstkas, mijn snoetje heeft geen stop en mijn vacht is zandkleur met witte plekken terwijl mijn echte zus zwart was met witte plekken. Zou zij ook al zo groot zijn als ik? Jammer dat we niet weten waar ze woont.
Eerst dacht mijn baasje aan de invloeden van een schotse collie, de trainner aan een wippet. In ieder geval door wat te zoeken op de computer denkt mijn baasje nu toch richting de windhonden, het smalle lijfje, lange nek en lange staart die ik altijd laag draag. Ik zal wel geen zo'n kort zemmvelletje hebben , maar dat vind mijn baasje niet erg, wollig ligt haar meer. Kan ze lekker woelen in mijn vacht, dat is prettig.
hier vond ze nog een foto welliswaar geen van mijn kleur waar de snoetjes naast elkaar doen vermoeden dat we ergens toch wel uit dezelfde windhondengroep komen, wat denken jullie?
Hoe groot zou ik worden? Wie waagt een gokje?

2 opmerkingen:

  1. Ja veel gelijkenis. En zijn wollige haar, van waar zou die vandaan komen? Ik schat dat hij wel zeker 10 cm groter wordt dan Caithlynn. Het is toch zo'n lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of de combinatie, golden retriever - windhond. Zijn vacht structuur lijkt toch echt wel op die van Miro vroeger. Zijn lijfje is dan windhond, daar kan ook die witte plekken uit voortkomen , maar de vachtstructuur is echt wel geen border. Ik zie ook echt geen border in hem.

    BeantwoordenVerwijderen