dinsdag 17 november 2009

langzaam aan, en de dogshow


Bowie is hier nu vier weken , hij zou geboren zijn in de tweede helft van juni. Een eigenlijk verjaardagsdatum heeft hij dus niet, dan geef ik hem er een dacht ik, dan kan ik ook zijn verjaardag vieren. Ik zal zijn verjaardag vieren op 17 juni, vogeltje piek heeft beslist.
Voor de rest beschouw ik hem als een drie maand oude puppy, hij is zo goed als zindelijk, kent al heel goed het woordje pleintje en plasje. Is nu ook droog s' nachts.
Voor de rest doen we het langzaam aan, nu trainen we vooral niet. de huisregels gaan we eerst aanleren , enkel het wandelen, en liggen komen nu aan bod. De rest hebben we alle tijd voor. Mijn herstel gaat terug wat achteruit waarschijnlijk door de kiné en het koude weer. Ondaks dat alles ben ik erin geslaagd om toch eens naar de dogschow in Kortrijk te gaan, welliswaar door daar heel veel te zitten en kleine wandelingetjes te doen.
We hebben mooie dansen gezien , Ewoud keek zijn ogen uit, daarnaast tal van winkeltjes waar ik een splitkam voor nestels gevonden heb, een zak runderpensen ( tegen de neus van Nico in Lol) en ik kon het niet laten, ik heb een ongelooflijk mooi halsbandje met riem gevonden die uitstekend bij het kleur en rustige karakter van ons Bowie past.
Ewou en ik hebben ons ook op de proef laten nemen, voor een euro konden we een parcour afleggen met een echte blindgeleidehond, dat was niet eenvoudig maar door de knappe prestatie van Ricky , de golden retriever zijn we nergens tegen gebotst. Awel chapeau voor alle mensen die dat bij een hond kunnen verwezelijken! BRAVO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten